sobota, 14 marca 2009

Mufinki malinowe z kruszonką

Wiosna przyszła czy tego chcemy czy nie. Czas na posprzątanie kątów zaniedbanych trochę zimową pora… jakoś mnie to nie martwi… sporo nagromadziłam przez ostatni czas różnych bardzo potrzebnych rzeczy które przydadzą się później … oczywiście nie przydały się i chyba nie ma na to szans. Sporo rzeczy w domu wymaga tez odnowienia i mam już nawet plany które jednak przez chwile musza jeszcze poczekać… ale póki co mogę się wyżyć „tfurczo” i przynajmniej porządnie przemyśleć sprawę…
Porządki także dotyczą kuchni i tych wszystkich rzeczy nagromadzonych jesienią, których do tej pory nie zdążyłam jeszcze zużyć … W zamrażalce mam jeszcze sporo zamrożonych owoców które najwyższy czas wykorzystać.
Przepis na mufinki malinowe z kruszonka znalazłam już dosyć dawno, pojawiał się to tu to tam w sieci. W końcu zdecydowałam się go spróbować i wiecie co? warto było :)



Mufinki Malinowe z Kruszonką
375 g mąki
2 łyżeczki proszku do pieczenia
szczypta soli
115 g cukru
150 g malin (świeżych lub mrożonych)
2 jajka
250 ml mleka
125 g stopionego masła
Rozgrzać piekarnik do temperatury 210 st C. Formę na 12 mufinek posmarować tłuszczem. Do dużej miski przesiać mąkę, proszek do pieczenia i sól. Dodać cukier oraz maliny, zamieszać. W środku zrobić dołek. Wlać masę jajeczną (jajka roztrzepane z mlekiem)i stopione masło. Delikatnie wymieszać metalową łyżką, tak by połączyć składniki. Nie należy mieszać zbyt długo, gdyż ciasto powinno być grudkowate. Łyżką nakładać ciasto do formy mufinkowej, wypełniając każdy otwór do 3/4 objętości.
Kruszonkę zrobić podobnie, jak do ciasta drożdżowego:
50 g masła
50 g cukru
50 g maki
Wszystko wygnieść palcami w misce aż do połączenia się składników, posypac mufinki i włożyć je do piekarnika na około 25 min. Czy są juz upieczone najlepiej sprawdzic patyczkiem.
Niestety nie znam autora przepisu, w kazdym razie przepis ten bardzo polecam :)

1 komentarz: